Blogger Backgrounds

Sunday, October 27, 2013

Susu Bantu Melembutkan Kulit Kaki Yang Kasar




Mempunyai kulit yang halus dan mulus pada bahagian atas tubuh sahaja tidak mencukupi bagi seorang perempuan bukan? Sudah semestinya anda mahukan kulit yang halus dan licin dari kepala hingga ke hujung kaki. 

Namun, masalah kulit kaki kasar dan tumit pecah menyebabkan sesetengah golongan wanita berasa malu untuk menyarungkan sandal yang bukan tertutup. Di sini, kami akan kongsikan satu tip untuk mendapatkan kulit kaki yang halus dan lembut hanya dengan menggunakan susu. 

Secara berkala, gosok kulit kaki untuk sesi pengelupasan. Anda boleh menggunakan batu apung atau skrub untuk menanggalkan sel-sel kulit mati. Selain itu, bersihkan bahagian dalam kuku supaya tidak ada kotoran yang akan melekat ketika kaki direndam. 

Kemudian, panaskan susu dengan api yang sederhana supaya ia cukup hangat untuk digunakan merendam kaki anda. Proses ini akan mengambil masa kira-kira 30 minit. Selepas selesai, bilas kaki dengan air suam dan gunakan pelembab kaki.

Terapi melembutkan kaki menggunakan susu ini bagus dilakukan sebelum tidur kerana ia akan meregenerasikan kulit sepanjang malam dan anda akan menyaksikan hasilnya pada keesokkan hari. Kaki anda akan kelihatan halus dan lebih lembut berbanding biasa.

Susu mampu membantu melembabkan kulit dan mengatasi tekstur kulit yang kasar. Jadi, rajin-rajinlah amalkan tip ini sekurang-kurangnya seminggu sekali. Sekadar tip tambahan, pakailah sandal lembut semasa di rumah dan di luar untuk menjaga kaki anda. Selamat mencuba!



No comments: